Do-in: Kako tretirati sam sebe

Shiatsu tretman uvjek se radi s određenom namjerom. Može se raditi gotovo o bilo čemu, od smanjenja bola u križima do donošenja važnih odluka. Ono što je zajedničko svakom tretmanu jest namjera pomoći klijentu pri preuzimanju odgovornosti za vlastito zdravlje. Spoznaja da naše zdravstveno stanje ovisi o nama oslobađajuća je i daje novi optimizam, osjećaj osobne moći. Moguće je i reći da uistinu odrastemo tek kad preuzmemo odgovornost za vlastiti život.

Jedna od osnova brige za vlastito zdravlje je kretanje. Iako se i danas kroz dan krećemo ipak to činimo mnogo manje nego ljudi prije 100 godina i često smo i više sati zarobljeni u istom položaju. Kako bi smanjili utjecaj statičnosti modernog životnog stila na svoje zdravlje okrećemo se raznim oblicima tjelovježbe, izdvajajući posebno vrijeme u danu za kretanje. Vođeni modernom težnjom za postignućem na svim razinama i u tjelovježbi se trudimo biti najbolji što možemo – napraviti najveći mogući broj trbušnjaka, otrčati par metara više na traci za trčanje, balansirati na jednoj nozi par udaha dulje. To natjecanje sa samim sobom često postaje samo još jedan izvor stresa, pa ga često prekidamo jer “nemamo vremena”, a zatim pritisnuti grižnjom savjesti za par tjedana počinjemo ponovo i tako u nedogled.

Istina je da za ono što nam je užitak uvijek nađemo vremena. A da bi tjelovježba bila učinkovita, moramo u njoj uživati. Tada naš mozak luči hormon užitka i podiže nam se imunitet, dok kod forsirane tjelovježbe lučimo hormon stresa i imunitet nam pada. Zato se isplati tražiti i isprobavati nove oblike vježbanja dok ne nađemo onaj s kojeg odlazimo s osmjehom i zbog kojeg odgađamo druge obaveze, a ne obrnuto.

Shiatsu kao holistička metoda podrške zdravlju uključuje i Do-in vježbe koje terapeut može preporučiti klijentu ili ih koristiti za održavanje vlastitog zdravlja. To je drevni sustav vježbi porijeklom s Dalekog istoka, namijenjen pokretanju energije u tijelu i jačanju protoka na svim razinama. Uključuje vježbe disanja, istezanja meridijana, samomasaže i akupresure. Vježbe su jednostavne i mogu ih vježbati svi zainteresirani, bez obzira na dob, spol ili psihofizičku pripremu. To ih čini dobrim izborom i za one koji se prvi put ili nakon duge pauze upuštaju u vježbanje. Učinkovite su za otpuštanje svakodnevnog stresa, donose osjećaj lakoće, protoka i prisutnosti u tijelu, a redovitim vježbanjem ublažavaju se lakše kronične tegobe poput glavobolja, bolova u vratu i leđima, povećava se vitalnost i jača osjećaj unutarnjeg mira.

Do-in vježbe uključuju:

  • istezanje meridijana – zauzimamo položaje u kojima se fizikalna struktura oko pojedinih meridijana isteže i opušta, poboljšavajući protok na fizičkoj i energetskoj razini
  • osvještavanje tijela – opažanjem disanja i položaja u kojima se nalazimo ponovo uspostavljamo vezu sa svojim tijelom tvoreći jednu zdravu cjelinu
  • Makko – ho – minimalistički set jednostavnih vježbi koje možemo ponoviti kod kuće ili gdje god se zateknemo
  • samomasažu – lupkanjem, pritiskanjem, trljanjem i istezanjem sami ili u paru postižemo učinke na tragu shiatsu tretmana
  • igru – vježbanje mora biti zabavno, inače ima više štete nego koristi. Zato svaki sat plešemo, masiramo se, valjamo, zapetljavamo i otpetljavamo – poslijedica čega je smijeh – najbolji podizač imuniteta na svijetu

Da citiram jednog francuskog kolegu:

kretati se
minimalnim naporom…
drugačiji način punjenja baterija!

podmazati zglobove,
omekšati mišiće
ojačati vitalnu energiju,
srediti misli,
smiriti valove svojih emocija,
otvoriti um
prema životu.

To je Do-in.

(ivana)

Comments are closed.